Retningslinjer holdturneringer

Deltagelse i holdturneringer

Tilmelding til holdturneringer skal altid koordineres og aftales med VLTFs bestyrelse af hensyn til banekapacitet og økonomi. 
VLTF dækker følgende udgifter til deltagelse i én holdturnering pr. spiller pr. sæson:

  • Deltagergebyr
  • Baneleje 
  • Bolde 
  • Forplejning 
  • Referee når dette er påkrævet jf. DTFs reglement
VLTF dækker ikke spillerlicens eller kørsel. 
Ønsker man at deltage i flere holdturneringer end den ene, fx både DTF og JTU, er det med fuld egenbetaling af alle ovenstående udgifter. 

Booking af tennishaller til holdkampe
Tennishallerne kan bookes via VLTF til DTF holdkampe i både indendørs- og udendørssæsonen. Dette skyldes at kampene skal afvikles indenfor en bestemt spilletermin og at det kan være vanskeligt at koordinere en flytning indenfor denne ramme med otte spillere, hvor der også kan være mange timers kørsel forbundet med kampen.

Tennishallerne kan IKKE bookes via VLTF til JTUs holdkampe i udendørssæsonen. Kampe flyttes ved regn. 

Tennishallerne kan i begrænset omfang og kun efter aftale med VLTFs bestyrelse bookes til JTU holdkampe indendørs. Gælder kun spillere der ikke spiller DTF holdturnering. 

Holdkaptajnens ansvar 
Holdkaptajnen har ansvar for følgende ift. afvikling af kampe:
  • Kommunikation med modstandere og evt. referee ift gennemførsel af kampe 
  • At besvare henvendelser fra modstandere uden lang ventetid
  • At alle kampe afvikles og at eventuel flytning af kampe hurtigt planlægges og gennemføres
  • Bestilling og evt. afbestilling af forplejning
  • At have bolde klar og levere de brugte bolde tilbage (bruges til træning / onsdagsmatch) 
  • At baner er booket korrekt og i god tid
  • Indberetning af resultater
  • At spillerne lever op til deltagerkrav til de enkelte rækker, herunder ift. alder og niveau